Påskhelg i Paris.

Att så trevligt att få sånna här julklappar, verkligen presenter i min smak haha. Vet inte om jag var extra snäll förra året eller om min pojkvän skämmer bort mig ibland lite för mycket. Men i vilket fall är jag så tacksam för honom, börjar kanske bli lite tjatigt men tycker om att visa uppskattning..
 
Men som sagt, i Fredags (för snart en vecka sen, hur sjukt att det går så fort??) så styrde vi bilen mot Landvetter för att hoppa på ett plan till Paris. Det går bättre och bättre för varje gång med flygningen för mig och denna gången lyckades jag till och med somna?! Framsteg absolut. Vaknade upp lagom till landning och slogs av värmen när vi klev av planet. Vi har verkligen haft högsommarvärme denna helgen i Paris, och jag som har packat helt fel fick helt enkelt ge mig ut ganska direkt och köpa klänning. Tråkigt att behöva börja med shopping det första vi gjorde ;) Vi gick mest bara runt och kände oss nykära på fredagkvällen, käkade hamburgare och drack öl på uteservering och satte oss framför Eiffeltornet för att bara försöka ta in allt. Det kallar jag kvalitetstid.


Lördagen spenderades mestadels på en buss genom paris, en sån där typisk turistfälla men med lite otur i, såklart. Alltid är det något som händer när vi är ute och reser haha! Demonstrationer i hela paris resulterade i att nästan halva stan var avspärrat och runt alla stora sevärdheter gick vakter runt med vapen och skyddsvästar. Jag som har lite dålig koll på sånt här hade faktiskt ingen aning om dom här ”gula västarna” som de kallar sig så jag tyckte först det var lite obehagligt när vi gick på gatorna och poliserna hade plockat en efter en som låg med handfängsel på torgen. Men samtidigt lite lugn med tanke på att det var extra mycket poliser. Men vi fick i vilket fall se hela Paris från den här bussen även om det tog några timmar extra än vanligt.

I söndags, även paris varmaste dag denna helg med typ 28 grader???? Gick vi till fots runt istället, innan vi fattade hur elsparkcyklarna funkade. Kul grej det där och väldigt smidigt. Recommend recommend om ni är i en storstad och ser såna där. 

Vi var även inne i Louvren och fattade nog inte hur gigantiskt stort det var där nere, vi skulle ju bara springa in lite snabbt för att se Mona Lisa, trodde vi haha. En besvikelse uppstod även när vi såg den där lilla tavlan hänga i ett gigantiskt rum. Men nu har vi iaf sett henne haha…

Vi avslutade denna dagen med att äta min favoriträtt musslor, men konstaterade att det är betydligt mycket godare i Sverige. Sedan tog vi oss vidare mot Eiffeltornet för att ta ca tusen trappor upp till toppen. Förstår inte varför jag utsätter mig  själv för sånt, jag som är så höjdrädd. När vi hade kommit upp till andra etaget, därifrån man sedan fick åka hiss upp om man skulle hela vägen, var jag så skakis att det kändes som jag skulle svimma… Mådde också väldigt illa eftersom att det gungade lite längst upp pga vinden, även det är jag ju extra känslig för haha.. Känslan när man väl stod nere på marken igen var himla befriande faktiskt.

Men vilken helt fantastisk fin helg jag har haft tillsammans med Filip. Är så tacksam för allt jag får uppleva med honom, och allt han vill uppleva med mig. Nu kommer det där smörandet igen haha. Nu är vi hemma igen med massa ny energi för att försöka bli färdiga med vårt trädäck denna helgen. Nästa helg åker vi till Stockholm för en weekend där med massa kul. SÅ MYSIGT! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0