Halmstad till Trosa

full rulle hela dagarna och jag fullkomligt älskar det. Onsdagen bjöd på bubbel, musslor som jag har lämgtat efter sen förra året, vin i sanddynerna och musik inne från Solgården. Torsdag röjde vi järnet på afterbeachen likaså fredag och lördag. torsdagsklubben på leffes, fredagskalas på mårtenssons inne i stan och lördagen, den stora dagen, min födelsedag, den bjöd på en fin frukost med massa roliga presenter, after beach och avslut på Bulls och shotluckan med så många fina människor. Tackar så hjärtligt för den fina dagen! Igår åkte vi från Halmstad till Stockholm på rekordtid. Och nu sitter vi här i solen vid havet i Trosa skärgård och bara njuter. Imorgon sticker jag och Filip in till storstaden för att se Beyonce och bo på hotell.

Bakiskäk och strandhäng.

När hoppet nästa var ute i måndagskväll så skrev två Gislavedskillar att vi skulle med till måndagsklubben. Vi var inte så speciellt svårövertalade så någon timme efter det satt vi på förfest på Tylösand. Det blev en trevlig kväll igår och resultatet blev såklart en seg tisdag igår. Vi åkte in till stan för att käka och blev kvar där några timmar. Idag ligger vi på stranden i det fina vädret. Ikväll ska vi käka musslor som jag längtat efter sen förra året, och sitta  i sanddynerna, dricka vin och lyssna på Miriam samt hoffmaestro. Vinsuget börjar sakta men säkert krypa sig på!

Home Sweet Home!

Efter några timmar på svensk mark igen känner man sig ganska uttråkad. Kanske just för att man befinner sig i Gislaved, som är fullkomligt öde just dessa semesterveckor. Vi bestämde oss iaf för att sova en natt i vår egna säng innan vi drar vidare, hotellsängarna är ju aldrig riktigt så bekväma som man vill...

Vi har i vilket fall haft en fantastiskt trevlig vecka där sista dagarna var fullt upp. Men för det mesta har vi bara legat på latsidan, i solen, efter att brännan hade lagt sig en aning....

Näst sista dagen träffade vi ett par ifrån Gislaved som vi känner sen tidigare och hängde med dem en soldag, för att sedan fortsätta att hänga i Rhodos stad på kvällen. Vi käkade souvlaki, drack drinkar och hamnade tillslut på Rhodos berömda bargata. Vi kom snabbt fram till att en parmiddag mitt bland alla fulla ungdomar kanske inte riktigt passade in. Så vi köpte en öl och försökte smälta in så gott som möjligt. Vi kände oss som en pensionärsliga.... Men vi kom snabbt fram till att vi var nöjda med alkoholens nivå av intag den kvällen när man såg alla andra vingla runt och var på gränsen till kräkiga. Vi var dock inte i säng förrän 03.30 så väckarklockan som ringde vid 07 var inte populär. Blev inte så många soltimmar sista dagen då man var lite seg pga kvällens aktiviteter. men kul hade vi!

nu är väskorna ompackade från klänningar och shorts till jeans och långärmat. Imorgonbitti åker vi vidare till Halmstad för att spendera en vecka i filips stuga. Lite måndagsklubben kanske vi slänger in imorgon också. Godnatt på er!

Brända turister.

Att man aldrig lär sig av sina misstag och att man alltid ska envisas och tro att man är odödlig eller något liknande med solen. Dom där jäkla rutinerade människorna som ligger under parasollet dagarna i enda, och man tänker men din idiot du får mer färg om du skippar parasollet och ligger i solen istället. Hah, där fick vi va.. Vi är fullkomligt sönderbrända idag efter gårdagen med 8 timmars solning. Vi har därför fått vara parasoll-människor idag med varsin T-shirt på magen. Det gör så ont!!!

Vi tog iaf våra sönderbrända kroppar på utflykt igår in till Rhodos stad för att strosa runt lite i mörkret. Old Town var ju bara super mysigt med en massa skit butiker och försäljare som nästan sprang efter en. Efter den resan gjorde vi inte mycket mer för världen utan somnade ganska så snabbt när vi kommit tillbaka till hotellet igårkväll.

Idag har jag läst bok och vi har köpt snorkelsett. Nu ser vi ut som riktiga turister jag och Filip. Badskor, rödbrända, solhatt, badtshirt och snorklar som man inte ser klok ut i. Men det är ju semester, och jag lovar er vi är inte värst heller!

Grekernas land.

Efter ett försenat plan och en alldeles för nervös Hannah så kom vi faktiskt äntligen fram till detta fantastiskt fina land. Det är så typiskt att det ska hända när vi ska flyga, flygrädslan som precis hade lugnat ner sig lite då piloten berättar att det är ett tekniskt fel på planet och varningslampor som allvarligt talat blinkade dödskrasch börjar lysa. Därefter Byte av plan och två timmars väntetid på ett plan från Stockholm, men när vi väl var på planet gick resan felfritt. Sov inte en blund pga alldeles för nervös, resultatet av det? - självklart somna i solstolen och vakna upp och se ut som en tomat. Skönt att denna långa resedag snart är över, men så skönt att vara här! Imorgon blir det solskyddsfaktor 30 under solens strålar. Godnatt på er!

Semesterfirande!

Gårkvällen bjöd på tårta, vin och planka. Våra fantastiska grannar stod för maten och sällskapet och vi firande in semestern jävligt bra. Popquiz på hotellet där vi var absolut sämst, men vi hade kul! Resultatet av kvällen blev en bakisdag för min del. Har precis kört ut ett gäng till sigges så nu ligger jag här nerbäddad i sängen med resfeber. Om en timme går bilen mot Landvetter och om 5 timmar går flyget mot Grekland. Om det ska bli skönt? JA! Ska bara genomlida en flygfärd då det inte är min favorit sysselsättning..... Men det ska bli skönt med lite sol och värme!

Snyggfilter och rosevin.

Ja jag vände på mobilkameran igår och försökte ta en selfie dagen till ära, men det gick inte utan snapchats snyggfilter. Men jag kämpar vidare med det där mottot "Vill man vara fin får man dricka vin". Och det gjorde vi igår! Pasta, popquiz, bubbelgum och barefoot slank ner. därför var jag lite extra trött imorse, men just idag gör det inte så jävla mycket för om två timmar är det äntligen dags för 4 veckors semester. Fantastiskt tycker jag! Och ikväll ska jag äta jordgubbstårta och exotisk Planka med mina grannar innan det är dags för ännu en runda quiz på hotellet. Nu - semesterpeppa!

Helgen i Halmstad.

En lugn och fin helg bjöds det på denna gång och även alldeles för mycket shopping. Men nu har jag allt till vår resa nästa vecka, klänningar är viktigt att ha många av! En lite för irriterad pojkvän under shoppingturen, men det lugnade ner sig lagom till kvällsmat då vi åt en god fläskfilé på Fridolfs. Nu är måndagen avklarad och bara 4 dagar kvar to go innan semestern äntligen träder fram. dagarna går så mycket lättare när man är taggad på att gå till jobbet. Nästan så jag kommer sakna det under semestern! Den där känslan att man är taggad till att gå till jobbet, den har jag saknat. Så jävla kul att den är tillbaka. Kram på er!

När livet bara rullar.

Herregud vad tiden går fort, och vad mycket som händer hela tiden. Livet bjuder verkligen på sina bästa sidor just nu. En vecka kvar till semestern, och en vecka sedan midsommar och startskottet på sommaren! Och om 8 dagar börjar vi våra semesterveckor med en vecka i Grekland han och jag, han som bara är så jävla bra och han som bara är min. Det ska bli så skönt med lite sol på sin bleka kropp. Har så mycket att se fram emot nu de kommande veckorna, och jag lovar att ni ska få ta del av dem äventyren så mycket som möjligt här. Tills vi ses igen, ha de fint! Kram