En dag av lycka!

Jag är så glad och full av energi idag. Vet inte riktigt hur jag ska ta ut mig på allt detta jag har inom mig idag. FAN vad jag har saknat den här känslan. Den här hösten har varit den värsta så långt jag kan minnas. Jag har säkert 5 utkast här som jag skrivit under tiden det varit tyst, som jag valt att inte publicera för att jag kände att jag gick alldeles för djupt in i mig själv.

 

Den här höst-dippen kommer som en käftsmäll varje år för mig, ändå är det ju ingen överraskning att den här årstiden kommer. Men lär mig aldrig att hantera det och vända saker och ting till något positivt istället. För jag vill, som dem flesta andra gör på hösten, bara njuta av allt som hösten erbjuder. För i det stora hela är det ju faktiskt rätt mysigt.

 

Nog om deprimerande tider. För idag, eller kanske igår kväll, var en av dem lyckligaste stunderna i mitt liv. Något som jag helst hade velat skulle hänt varje år vid den här tiden. Men eftersom det var hela 9 år sedan sist, så blev lyckoruset något maxat. Alla bara skrattar åt mig och förstår nog inte hur man kan känna så efter en sån här händelse, jag tycker kanske också det är lite konstigt att man kan känna så för en klubb, haha..  Jag pratar ju såklart om att AIK är Svenska Mästare i Allsvenskan 2018!    

 

Jag fick kämpa med att hålla inne glädjetårarna igår, men tillslut gick det inte. Lite för att jag inte var på plats igår efter många om och men. Men tv bilderna som visades gjorde mig helt varm i kroppen. För en vecka sedan var jag ju i Stockholm, i hopp om att få uppleva det på plats själv. Det gick ju dock inte som tänkt så veckan har varit lång. Men äntligen hände det som man strävar efter varje säsong.

 

Åh, jag bara hoppas att det här lyckoruset håller i sig nu så jag kan må lite bättre än vad jag har gjort dem här månaderna. För nu börjar det ju faktiskt dra ihop sig till en av dem viktigaste händelserna på hela året – JUL! Är så taggad på att få julpynta vårt hus igen och slå in en massa julklappar. Sen flyr vi fältet och åker som sagt till Thailand om 45 dagar!!!!!

 

Till dess ska jag försöka tänka positivt och fokusera på att må bra. Prioritera sånt som jag vill göra och bara ta det lugnt, och inte lägga så mycket energi på saker jag inte hinner med eller kan göra just nu. För det är nog det som trycker ner mig mest, att jag inte känner mig tillräcklig eller att tiden inte räcker till. Så nu laddar jag om batterierna och fokuserar på att vara glad. För egentligen har jag ju ingenting att vara ledsen över, och speciellt inte idag när jag till och med sitter finklädd med matchtröja här på kontoret. Haha!  

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0