Från New York!

Jag har helt klart fått en till favorit stad på min topplista. Jag älskar New York! Denna resan var precis så bra som jag tänkt mig, om inte ännu bättre. SÅ sjukt härlig känsla när man sitter i den där gula taxin och ser Manhattan och alla dessa höga bygnader på långt håll, och inser att man faktiskt ska gå runt där. En heeeelt fantastisk resa, men den mest fantastiska människan, i en helt fantastisk stad. Visst låter det fantastiskt? 
 
Vi hann med så himla mycket på våra fem dagar, men dom tog slut alldeles för snabbt. Det är så mycket att ta in och så mycket att se. Men vi hann som sagt med det vi hade planerat. Frihetsgudinnan, Empire State, Brooklyn Bridge, Baseball på Yankee stadium, Central Park, Ground Zero och lite till. Sjukaste utsikten från Empire och den sjukaste trappan upp till kronan på frihetsgudinnan, som jag förövrigt nog aldrig kommer göra om, haha! Var såååå skakis när vi äntligen kom upp efter ca 800 trappsteg, om inte mer. Tänk er en smal spiraltrappa med en lutning som knappt är laglig för en trappa, flera meter upp och flera hundra trappsteg, där du endast kan gå en åt gången och bara ett håll.. Alltså inget för den höjdrädde kanske, men jo visst dit upp skulle vi, Såklart...  Baseball var också en himla häftig upplevelse, dock satt vi som två frågetecken för de mesta då vi inte riktigt kan reglerna. Och vi stannade dessutom inte hela matchen heller, men helt klart en kul upplevelse. 
 
Vi har även hunnit med att shoppa en hel del, såklart! 
Men himla imponerad är jag över mig själv då nån tusenlapp på shoppingkontot hängde med hem igen. 
Vi åkte buss ut till ett ställe med över 200 märkesbutiker, till outletpriser - dessutom var det labor day och därav ännu mer nersatta priser. Njöt lite extra av att shoppa då faktiskt. 
 
Vår sista dag bjöd på ca 30 grader varmt och strålande sol. Det var så varmt även om jag älskar värme, men just där blir det extra varmt på grund av alla höga byggnader och bilar. Och då passade vi på att gå över Brooklyn Bridge och gå igenom Central Park, svettiga och glada. Det är ju så sjuka vyer vi har fått uppleva dessa dagar så ingen bild gör verkligheten rättvisa. Men så nöjda vi är över denna resa och jag hoppas inte det dröjer allt för länge tills vi går runt på New Yorks gator igen. 
 
Nu till ett roligt avslut på detta inlägg; 
Imorgon skrivs de sista papprena på för vårt hus
Imorgon får vi nycklarna till vårt hus,
Imorgon är vi husägare. 
Hur sjukt är inte det då???? 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh, såg och lät helt fantastiskt! Vill också besöka New York en dag :)

2017-09-14 @ 06:55:26
URL: http://amandajona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0