Årsresumé 2020

 
När året inte riktigt blev som det skulle... Tänk att jag på riktigt trodde att vår London resa skulle bli av när jag skrev det förra inlägget, för snart ett år sedan. Lite visste vi då, att det bara var början av avbokade saker och en förändring i vår livsstil. Så vad gjorde vi 2020? Vår Londonresa blev ju som sagt avbokad så vi tog resepengarna därifrån till att lägga ny uppfart. Det slutar alltid med att nöjespengar går till huset känns det som :)))) Herrejävlar vad vi slet med dessa stenar, för en gång skull var jag faktiskt ganska delaktig i det projektet. Tro det eller ej... Även om Filip gjorde rätt mycket själv. Men sten för sten la vi ut och bankade ner. På 5 dagar hade vi (Filip) tagit bort asfalten, jämnat ut uppfarten, och lagt alla dessa stenar. Vad kul tänker ni som fortfarande är kvar på den här sidan att jag efter ett år ägnar ett inlägg åt en garageuppfart :). 
 
Men vi gjorde ju faktiskt lite skoj förra året, även om vi var väldigt noga med att följa alla rekomendationer och stängde in oss på helgerna ganska mycket.. Filips födelsedag firade vi på tylösand, även årets varmaste dag. Helgen efter var det midsommar och efter allt kaos och ångest med hur det skulle firas så bokade vi spa även den helgen, i sista sekund verkligen.. Tror till och med vi bokade på självaste midsommar. 
 
Det blev semester och vi flyttade ner till Halmstad. Vi som skulle börjat vår semester med en vecka i Spanien fick även där en avbokad resa och tänka om .
Ett obligatoriskt besök i vår fina huvustad gjordes också. Turisttomt och väldigt skönt att gå runt i Stockholm. Vi stannade till en natt i fina Trosa innan det var dags att åka till Halmstad igen. Vi avslutade sommaren med bröllop, men inte var det vårt detta året heller... Tror kanske det är jag som får ta tag i det där om det ska bli något i bröllop i framtiden... 
 
Så hur mådde jag 2020? Jag-mådde-skit. Och jag tror att många andra också gjorde det förra året med tanke på omständigheterna. Den ångesten var på en helt annan nivå, det kändes som att jag blivit av med flera år av levnad. Hade panik över att ett helt år kommer gå utan att resa och bocka av saker jag vill göra i mitt liv. Tråkigt att jag la så mycket energi på det, för det kunde ju varit mycket värre. Mycket mycket värre... Alla i min omgivning har fått vara friska, jag har fått jobba hela året utan permittering, jag har umgåtts med min familj mer än vanligt. Och nu när jag ser tillbaka på förra året är jag väldigt tacksam, för allt. För mina vänner, familj, Filip, livet. Har ni hört va, det är nästan alldeles för positivt?! Något väldigt positivt hände i höstas, som fick hela min värld att ändras och min inställning i livet blev en helt annan tanke. Mer om det senare, men kul ska det bli att få skriva om det här. Det är ju som sagt mest för min egna skull som jag fortfarande tittar in här. Med det sagt, så är jag nästan säker på att 2021 kommer bli det bästa året i mitt liv.
Om allt går som det ska. Kommer vara evigt tacksam ifall allt gör det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0