Table mountain.

Alltså woooow vad världen är häftig på såna här höga höjder. Det kändes nästan overkligt när man stod där uppe på berget och beskådade utsikten. Som en tavla!
Idag var det vår tur att ta oss upp på Taffelberget som ni ser här ovan. Denna gång som sagt med linbana. Gick lite snabbare upp än vad det gjorde i förrgår men vi stod där uppe länge och beundrade det vi blickade ut över. Svårt att ta in allt men jag försökte verkligen njuta för det är inte ofta jag vågar mig upp på höga höjder. Tror kanske höjdskräcken släppt lite efter dessa två berg....

 

Till min stora glädje fortsatte vi sedan till en av stränderna på Clifton beach när vi hade kommit ner på mark igen. Idag är första dagen som vi haft riktigt varmt och solväder. Så vi var snabba med att hyra solstolar och parasoller när vi kommit till stranden. Man har ju alltid hört att solen är extremt varmt här i Sydafrika. Något man kanske inte riktigt tar på allvar förrän det är försent. Ni som känner mig kan nog förstå hur jag ser ut efter en dag under solen.... Imorgon åker vi vidare på nya äventyr. Känns så sjukt att det är sista natten i Kapstaden. Vi kom ju precis???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0