Kirstenbosch Botanical Gardens!

Idag turistade vi mestadels på buss med några stopp på vägen. Bland annat på en helt fantastiskt botanisk trädgård, en gigantisk sådan med utsikt över taffelberget och Kapstaden. Vi tänkte först ta oss upp på berget men när vi gick upp imorse såg vi inte toppen för att det var så dimmigt. Så vi fick ändra om planerna och hoppade på en buss istället. Och alltså snälla, Sydafrika kan nog vara ett av dom finaste ställena i världen. Det är så vackert med alla dessa vyer så man tror man drömmer. Ett annat sånt där nypa sig i armen tillfälle idag var maten vi åt ikväll. Jag visste först inte vad jag beställde in förrän efter att jag googlade upp det. Men nu vet jag att en springbock betyder gasell, som typ ser ut som rådjuren vi har hemma. Blev lite tveksam efter den beställningen men wooooooooow vad gott det var. Dom är helt fantastiska på kött här och det är ju ändå något man gillar! Imorgon gör vi ett nytt försök med att ta oss upp på antingen Taffelberget eller lionshead. Hoppas på molnfritt. 

Och förresten, God Jul på er!

 




Kommentarer
Postat av: Pernilla

❤️

2019-12-26 @ 11:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0