Franschhoek!

Igår anlände vi till vår nya destination franschhoek. Jag är helt sålt på hela den här grejen, hela det här landet!!! Vi tog det lite lugnt igår när vi kom, la oss vid poolen och utforskade det här mysiga stället. Åt en sen kvällsmat på ett mikrobryggeri och somnade gött efter det. Idag har vi åkt tåg och buss med en så kallad Wine train och provat viner vid olika vingårdar. Och alltså snälla vad trevligt det var. Helt klart en ny favorit syssla på semestern. Ska nog försöka få Filip att vi ska åka på vinterresor i framtiden för det är verkligen livsnjutning på en helt annan nivå. Och det här med vyer, det är så sjukt vackert här så det är nästan overkligt. Man stannar upp ibland och bara tittar runt på dessa fantastiska landskap och försöker ta in att det är på riktigt. Jag älskar Sydafrika och vill helst aldrig åka hem härifrån tror jag. När jag blir stor vill jag ha en vingård i sån här miljö och bara gå runt och mysa hela dagarna med ett vinglas i handen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0