Matfrossa!

Vill ni veta hur göttig helg jag har haft? En helt fantastiskt helg som har bestått av massa mat.
Och det är ju något av det bästa jag veeeeeeeeeeet.
 
I Fredags var det julbord med jobbet, på jobbet, samt en hedersgäst som lagade vår 3-rätters måltid den kvällen. Och alltså, det var så gott. Vet inte hur jag ska uttrycka mig för att göra beskrivningen rättvisa, men det var så jävla gott så att jag lär drömma om dessa rätter. Vi satt liksom och surplade i oss selerisåsen med dessertskeden för att den var så god och ville inte lämnas kvar på tallriken. Jordärtskockan till förrätt var också helt magisk. Efterrätten var jag så taggad på så den hann jag inte ens ta kort på. Så i helhet var Fredagens julbord, eller man kanske ska kalla det julfest, eftersom det inte var någon julmat? I vilket fall mycket trevligt. 

I Lördags var det betydligt mycket mer kämpigare att gå upp när klockan ringde 07:30. Som vanligt slår det aldrig rätt dagen efter för mig och jag trodde aldrig jag skulle klara resten av helgens aktiviteter. Men med ett glas champagne och en kopp kaffe på bussen så löste det ju sig ganska bra sen under dagen. Vi var nämligen iväg med Filips jobb på julbord i Lördags. Fri-tid på stan där den enda insatsen under den shoppingen var att tvinga på Filip en julklapp till mig. Följt av en fikapaus, obligatoriskt!!
På kvällen åkte vi ut till Tylösand för att uppleva julbord samt show med duojag. Nu kommer jag svära igen, men det var
så-jävla-bra. Älskar dessa killar hur dom levererar varenda gång. Att man dessutom fick lite återblick från sommaren som var, eller feeling för den kommande after beach sommaren var underbart. Super god mat och himla bra upplägg måste jag säga. Vi fortsatte vår kväll nere på nattklubben med en massa schlager-låtar. Fantastisk kväll helt enkelt. Och fantastisk helg, såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0